piątek, 2 sierpnia 2013

Drożdżówki ziemniaczane z serem i malinami

Jako, że poważnie przymierzam się do pieczenia chlebów postanowiłam przygotować się teoretycznie do tematu i przeczytać nieco literatury na temat wypieku chleba. Wpadła w moje ręce ostatnio bardzo ładnie wydana „Księga chleba”, a w niej natknęłam się na bułeczki ziemniaczane. Natchniona zrobiłam swoją wersję bułeczek ziemniaczanych na słodko z serem i malinami, które aktualnie królują na straganach. Pewnie to nie ostatnia pozycja do tycząca wypiekania chleba na mojej liście choćby dlatego, że pomimo tego ze sama książka jest ciekawie napisana to samych przepisów na chleb jest w niej niewiele. Marzy mi się domowy chleb ze śliwką, uwielbiam go a nie wypieka go żadna pobliska piekarnia a tymczasem słodkie i mega pyszne drożdżówki ziemniaczane. 

Drożdżówki ziemniaczane z serem i malinami
(10 sztuk)
ciasto:
  • 470 g mąki
  • 14 g drożdży
  • ok 30 g cukru waniliowego
  • 70 g cukru pudru
  • 1 łyżka miodu
  • 1 płaska  łyżeczki soli
  • 250 ml mleka
  • 2 ugotowane duże ziemniaki (ok.125 g)
  • 40 g masła
  • 1 jajko rozkłócone do posmarowania wierzchu bułeczek


 nadzienie: 
  • 2 torebki cukru waniliowego
  • 350 g twarożku
  • ok. 250 g malin


Rozrobić drożdże w ½ szklanki ciepłego mleka z jedną łyżką miodu i jedną łyżeczką mąki. Gdy rozczyn się spieni wlać do miski z przesianą przez sito mąką, cukrem pudrem, cukrem waniliowym i solą. Następnie dodać ugotowane, wystudzone i dobrze ugniecione ziemniaki oraz  pozostałą część mleka. Zagnieść ciasto a następnie dodać masło. Wyrabiać ciasto aż do uzyskania gładkiej masy i odstawić do wyrośnięcia na ok 1 h, do podwojenia objętości. W tym czasie wymieszać twarożek z cukrem waniliowy. Z wyrośniętego ciasta uformować okrągłe bułeczki (powinno wyjść ok. 10 sztuk). Na środku każdej bułeczki zrobić wgłębienie palcami lub małą literatką, do którego włożyć nadzienie z sera i udekorować malinami. 
Posmarować pędzlem cukierniczym wierzch bułeczek rozkłóconym jajkiem i odstawić na ok 40 min do ponownego wyrośnięcia.  Bułeczki piec ok 20 min, aż do zrumienienia w temp. 180 C.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...