sobota, 8 lutego 2014

Muffiny gruszkowe z konfiturą i migdałami

W czwartek o godz. 12:00 zamknięto bramki SMSowe w głosowaniu na Blog Roku 2013. Przez 3 godziny z niedowierzaniem gapiłam się na tablicę, na której były tylko kropeczki zamiast liczby głosów a mój blog był umieszczony na 7 pozycji. Zastanawiałam się czy napisać do redakcji i potwierdzić, ale pomyślałam że poczekam cierpliwie. O godzinie 15:00 pojawiły się oficjalne wyniki i informacja, że jestem na 7 miejscu. Jestem strasznie szczęśliwa !!!!! Zaszczytne 7 miejsce na 224 blogi o tematyce kulinarnej oznacza, że jestem w pierwszej 10-tce, która przechodzi do III etapu konkursu, w którym już tylko Jury będzie decydować o wygranej. Jestem bardzo szczęśliwa, że tyle osób na mnie oddało głos. Będę dalej pisać, tworzyć nowe przepisy i testować te które już ktoś wykreował, aby wybierać dla Was te NAJSMACZNIEJSZE. Dziękuję Wam Kochani !

A dzisiaj to co lubię piec najbardziej,  czyli muffiny :))



Muffiny gruszkowe z konfiturą 
(12 sztuk)

  • Ok 250 g (ok 2 szklanki) mąki pszennej 
  • ½ łyżeczki soli
  • Ok 50 g (1/4 szklanki) cukru brązowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 gruszki
  • 6 łyżek śmietany
  • 100 ml oleju
  • 2 jajka
  • 4 łyżki płatków migdałów
  • 12 łyżek konfitury borówkowo-nektarynkowej lub jagodowej

Gruszki obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o grubym oczku. Przesiać przez sitko mąkę  dodać proszek do pieczenia, sól, a następnie wymieszać. W oddzielnej misce wymieszać cukier, olej, jajka, śmietanę i starte gruszki. Dodać mokrą miksturę do suchej, zamieszać delikatnie do połączenia się składników ok 1 minuty. Nie przejmować się grudkami w cieście, i absolutnie nie używać miksera. Wyłożyć ciastem formę na 12 muffinek do wysokości 1/3 papilotki. Do każdej foremki włożyć po 1 łyżce konfitury i wypełnić resztą ciasta a wierzch posypać płatkami migdałów. W każdą papilotkę należy włożyć tą samą ilość ciasta, tak aby muffinki równo się piekły.  Mufiiny piec w nagrzanym do 200 C piekarniku przez 15 min. Potem zmniejszyć temperaturę do 180 C  i piec jeszcze przez 15-17 min.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...