sobota, 5 kwietnia 2014

Pancakes po polsku

W odpowiedzi na pytania dotyczące naleśników po amerykańsku czyli tzw. pancakes ;-) powstaje dzisiejszy post. Ja szczerze mówiąc jestem zwolenniczką naszych tradycyjnych naleśniczków, cieniutkich bez proszku do pieczenia i sody, ale od czasu do czasu można sobie zrobić przygodę z pancakes’ami. Ostatni raz jadałam je będąc w USA i wyglądało to mniej więcej tak, że otwierałam pudełko takie jak „kopiec kreta” z napisem „Pancakes”, odmierzałam kilka cups, mieszałam i wylewałam ciasto na patelnię. Przypuszczam, że część Amerykanów nie ma pojęcia, że można zrobić je samemu ;-). Polecam do pancakesów  borówki amerykańskie z truskawką i syropem klonowym, to jest idealne połączenie.



 Pancakes po polsku
  • 1 ½ szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 1 1/4 szklanki maślanki
  • 3 łyżki cukru
  • 2  łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ szklanki oleju
  • szczypta soli
  • 300 g truskawek
  • 100 g borówki amerykańskiej
  • syrop klonowy
Przesiać przez sitko mąkę, a następnie dodać 2 łyżeczki proszku do pieczenia i szczyptę soli. W oddzielnej  misce  zmiksować jajko z cukrem, a następnie dodać maślankę  i dalej miksować. Wymieszać mokre składniki ze suchymi , zmiksować na gładką masę a następnie na końcu dodać 1/2 szklanki oleju i wymieszać.  Wylewać porcjami na rozgrzaną patelnie a następnie smażyć z obu stron ok 3 min. Naleśniki można podawać z dowolnymi owocami lub konfiturą, z bitą śmietaną, zwykła śmietaną, jogurtem lub syropem klonowym czy palmowym, ale najlepsze dodatki to  truskawkami, borówki i syrop klonowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...