niedziela, 22 czerwca 2014

Bezglutenowa babka ryżowa z jagodami

Zafascynowana ostatnimi czasy wypiekami bezglutenowymi postanowiłam zrobić sobie w domku takie pyszności i wymyśliłam swoje własne ciasto bezglutenowe. Nie ukrywam, że przyczyniła się do tego także jedna z imprez powiązana z bezglutenową kuchnią,  na którą niestety nie dojechałam i z ogromnej żałości, że nie mogę degustować bezglutenowych pyszności zrobiłam swoje ciasto. Z tego miejsca, serdecznie pozdrawiam Atelier Smaku :).



Bezglutenowa babka ryżowa  z jagodami
  • 220 g mąki ryżowej
  • 100 g maki ziemniaczanej
  • 150 g masła
  • 2 łyżki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
  • 1 laska wanilii
  • 170 g fruktozy
  • 4 jajka
  • ok 200 g jagód
        Do miski wsypać fruktozę, jajka. Rozciąć laskę wanilii i wyciągnąć z niej nasionka a następnie dodać do miski. Całość miksować ok 15 min.

   Sklarować w rondelku masło. Sklarowane masło wystudzić a nastepnie dodać do masy i dalej miksować.

        Przesiać przez sito mąkę ryżową i ziemniaczaną, wymieszać ją z proszkiem do pieczenia a następnie dodawać stopniowo do masy i miksować dalej, aż masa będzie gładka.

       Jagody umyć a następnie dodać do gotowej masy i wymieszać delikatnie łyżką. Całość przelać do wysmarowanej masłem i wysypanej mąką ziemniaczaną formy do pieczenia babki i piec w 180 C przez ok 1 h. Po 45 minutach, sprawdzić czy ciasto nie jest już gotowe (zrobić próbę suchego patyczka). 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...