niedziela, 14 grudnia 2014

Korzenno-jabłkowa babka ze śliwkowymi powidłami

  Dawno mnie nie było i stęskniłam się za gotowaniem. Z góry przepraszam, ale ostatnimi czasy skupiłam się na mojej drugiej pasji, czyli tangu argentyńskim. Dużo warsztatów, milong a w między czasie załatwianie formalności związanych z pewnymi zmianami w moim życiu. Wziełam parę lekcji salsy, żeby wprowadzić trochę słońca podczas jesienno-zimowej szarugi i zmobilizowałam się żeby chodzić na siłownię. Udało mi się też wskoczyć na warsztaty fotograficzne organizowane w ramach festiwalu Sputnik, które przekonały mnie do używania statywu ;-).
   Dzisiejsza babka powstała tak na prawdę prawie z niczego. W związku z tym, że byłam nieco zabiegana przez ostatnie dni i jakoś specjalnie nie miałam czasu na przemyślane zakupy to wyszło ciasto z tego co aktualnie posiadałam w kuchni. Jabłka, domowe powidła śliwkowe, mąka, korzenne przyprawy. Teofil był zauroczony, powiedział że tak właśnie wyobraża sobie domowe ciasto. Polecam je szczególnie na zimowe wieczory. Dobry film, kocyk, herbatka karmelowa i pyszna domowa korzenno-jabłkowa babka ze śliwkowymi powidłami. Doskonale sprawdzi się też na świątecznym stole, a więc do dzieła :). 


Korzenno-jabłkowa babka ze śliwkowymi powidłami
(forma na babkę o średnicy ok 22 cm)

  • 250 g mąki pszennej
  • 4 goździki
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki maślanki 
  • 2 małe jajka
  • szczypta soli
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  •  2 jabłka
  • 1,5 łyżki cukru białego
  • ok. 150 g powideł śliwkowych

Obrane jabłka zetrzeć na tarce o grubym oczku, doprawić białym cukrem a nastepnie wrzucić na patelnię i smażyć na średnim ogniu przez ok 5 min, tak żeby się nie rozpadły. Zdjąć z ognia i wystudzić. 
Przesiać przez sito mąkę. Wymieszać ją proszkiem do pieczenia, szczyptą soli,cukrem trzcinowym, roztłuczonymi w moździerzu goździkami, startym cynamonem i gałką musztołową.  
W oddzielnej misce wymieszać mokre składniki : olej, maślankę i jajka. 
Wlać mokre składniki do suchych i wymieszać, a następnie dodać podsmażone jabłka i jeszcze raz wymieszać. 
Przelać połowę masy do formy na babkę i nałożyć 8-9 kropek powideł śliwkowych wielkości jednej łyżeczki. Przykryć kropki ciastem i nałożyć kolejną warstwę kropek (najlepiej jeśli nie będą się pokrywać z poprzednią wartstwą) i wylać resztę ciasta. 
Formę z ciastem wstawić do nagrzanego do 200 C piekarnika i piec 20 min, a następnie zmniejszyć temp. do 180 C i piec jeszcze przez 25 min. 





1 komentarz:

  1. Faktycznie zabiegana jesteś :)
    Babka wygląda niezwykle kusząco :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...