poniedziałek, 6 lipca 2015

Młoda kapusta z koperkiem

Dawno mnie nie było na blogu, za co z góry przepraszam.. Otóż już się tłumaczę. Tak jak wspominałam ostatnio wiele się u mnie działo. Najpierw ślub, tak mój ślub ;-) z Teofilem a potem miesiąc w Azji. Niebawem będę przemycać na blogu nowe azjatyckie smaki a tymczasem, jakby to powiedziały blogerki urodowe, ulubieńcy miesiąca ;-). Moim ulubieńcem miesiąca czerwca była kapusta z koperkiem, królowałam na moim stole ku uciesze mojej i mojego szanownego męża. A zatem do dzieła :)



Młoda kapusta z koperkiem

  • 1 główka młodej kapusty
  • 1 cebula
  • ok 300 g kiełbasy suchej krakowskiej
  • 50 g masła
  • 4 łyżki oleju
  • pęczek świeżego kopru
  • 1 łyżka vegety
  • 1 szklanka wody
  • 4 czubate łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • sól
  • pieprz

Kroimy kiełbasę i cebulę w kostkę. 
Rozgrzewamy w dużym garnku z grubym dnem masło i olej. Dodajemy kiełbasę i cebulę do garnka a następnie podsmażamy na średnim ogniu do zrumienienia, czyli ok 10 min. 
Dodajemy do garnka pokrojoną w paski kapustę i zalewamy ją szklanką wody wymieszaną z vegetą. Całość dusimy, aż kapusta będzie miękka. 
W połowie czasu duszenia dodajemy pokrojony koper i mieszamy. 
Mniej wiecej 10 min przed końcem duszenia dodajemy koncentrat pomidorowy, cukier i dokładnie mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem a następnie jeszcze chwilę dusimy, aby smaki się połączyły.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...