wtorek, 14 lipca 2015

Orientalne skrzydełka ala Gordon Ramsay

Kto lubi skrzydełka? Ja!!!! Dzisiaj wersja mojego ukochanego Gordona. To jedyna medialna prawdziwa gwiazda kulinarna, która na prawdę potrafi gotować. Zachwycałam się już nie raz jego przepisami i dzisiaj będzie kolejny. Nie bez powodu wybrałam akurat ten. Przypomina mi on o Azji. Ewidentnie da się wyczuć, że Gordon inspirował się kuchnią dalekiego wschodu komponując marynatę do tych skrzydełek. Są pyszne :). Przepis jest lekko zmodyfikowany, dodałam do niego sos sojowy i pieprz kolorowy. 




Orientalne skrzydełka ala Gordon Ramsay
(2 porcje)
  • 12 skrzydełek kurzych
  • 5 łyżek pasty z tamaryndowca
  • 2 łyżki oleju
  • 2 łyżki cukru palmowego
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki platków chilli
  • 2 łyżki sosu rybnego
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • sól
  • pieprz kolorowy

Skrzydełka umyć i osuszyć ręcznikiem kuchennym. 
Wymieszać pastę z tamaryndowca z olejem, cukrem palmowym (jeśli jest w bryłkach najpierw go rozbić w moździeżu), przeciśnietym przez praskę czosnkiem, chilli, sosem rybnym, sosem sojowym oraz doprawiamy solą i pieprzem do smaku. 
Dodać skrzydełka do marynaty i wymieszać tak aby otoczyła dokładnie wszystkie kawałki.Odstawić na min 1 h, u mnie marynowały się dobę. 
Nagrzewamy piekarnik do 180 C i pieczemy skrzydełka w brytfance przez ok 40 min w trybie opiekania. Co 10 min obracamy skrzydełka na drugą stronę i polewamy marynatą ze spodu brytfanki. 



3 komentarze:

  1. Pycha. Zjadłabym takie z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha. Zjadłabym takie z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skrzydełka i marynata azjatycka - coś dla mnie! Z chęcią przetestuję przy wolniejszej chwili. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...