sobota, 16 lipca 2016

Kuskus z chorizo, bobem i miętą

Ta wersja kuskusu idealnie sprawdza się jako pełnowartościowe danie główne. Gordon Ramsay po raz kolejny mnie nie zwiódł. Po zmieleniu kolendry i kminu poczułam Maroko. Gdy kroiłam chorizo przypomniała mi się Teneryfa. Pomieszałam bób z chorizo i kuskusem i poczyłam polskie klimaty,  a gdy potem dodałam dodałam świeżą mietę to doszłam do wniosku, że jestem w marokańskiej knajpce na południu Hiszpanii, w której kucharką jest Polka. Nie robię zbyt często wycieczek sentymentalnych, ale bób kojarzy mi się z domem rodzinnym. Gdy byłam dzieckiem uwielbiałam go zajadać, wybierałam te najbardziej rozgotowane ziarenka i wyciskałam z łupinki kremową zawartość, prawie jak mleko z tubki ;-).  




Kuskus z chorizo, bobem i miętą 
(4-5 porcji jako przystawka, ok 3 porcji jako danie główne)

  • 250 g kuskusu
  • 200 g bobu
  • 200 g kiełbasy chorizo 
  • 75 ml oliwy z oliwek
  • 2 duże szalotki 
  • 1/2 łyżeczki mielonego kminu
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • szczypta papryki
  • duża graść posiekanych liści mięty
  • sól
  • pieprz czarny

Aby zblaszować bób, wrzucamy go lekko osolony wrzątek i gotujemy ok 4 min. Zdjemujemy z ognia , wrzucamy do zimnej wody, odcedzamy a następnie obieramy z łupinek. 
Wsypujemy kuskus do dużej miski wraz ze szczyptą soli i pieprzu i mieszamy.  
Gotujemy wodę a następnie odmierzamy 300 ml, zalewamy kuskus, przykrywamy i odstawiamy na 15 min. 
W tym czasie rozgrzewamy na patelni oliwę, dodajemy posiekaną szalotkę i przyprawy (kmin, kolendrę i paprykę). Smażymy szalotkę przez ok 4-6 min często mieszając, aż cebula będzie miękka. 
Dodajemy na patelnię obrane ze skóry i posiekane chorizo, smażymy dalej ok 3 min, aż chorizo dobrze się podgrzeje.  
Do chorizo dodajemy zblanszowany i obrany z łupinek bób, i przesmażamy całość jeszcze ok 2 min.  
Spulchniamy widelcem gotowy kuskus i dodajemy do niego zawartość patelni. Dokładnie mieszamy i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 
Na koniec dodajemy posiekną miętę i jeszcze raz delikatnie mieszamy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...